Bracia Lwie Serce, czyli jak miło podróżować

Moje starsze dziecko nie lubi długich podróży samochodem. Szczerze mowiąc, nie lubi nawet krótkich. Kiedy więc myślałam ostatnio o naszej podróży w Sudety i kilometrach, które nas czekały, przyznaję – miałam gęsią skórkę. Bo mimo mojego zapasu cierpliwości nie potrafię odpowiadać co 4 minuty na pytanie czy jeszcze daleko, jeśli podróż trwa 6 godzin. Mam wtedy ochotę nacisnąć przycisk, którego jeszcze nie odnalazłam i wystrzelić się tam, skąd widać, że Ziemia jest okrągła. Na szczęście udało się, nie musiałam szukać przycisku. Ba, było nawet bardzo miło. Jak to się stało? Cóż, pewnie nikogo nie zaskoczę, ale Astrid Lindgren działa cuda. Audiobook dla dzieci włączony pod domem skończył się w Sudetach i wszyscy chcieli więcej. Tym razem nasz wybór padł na książkę „Bracia Lwie Serce” Astrid Lindgren czytaną przez Edytę Jungowską. Ponieważ to nie jest pierwszy nasz audiobook z Wydawnictwa Junoffska (TU pisałam o książce Lotta z Ulicy Awanturników) nie jestem zaskoczona tym, jak pięknie jest przeczytana i jak wspaniale wyprodukowana. A melodię nuconą przez Sucharka słyszę nawet dziś, kilka dni po powrocie do domu. Było wspaniale słuchać jej mając takie widoki za oknem: IMG_2252

Bracia Lwie Serce to książka piękna, mądra i poruszająca. Jednocześnie wciągająca, jak przystało na dobrą książkę przygodową, z wieloma zagadkami i zwrotami akcji. Czyli dokładnie taka, jakiej potrzebowałyśmy na naszą daleką wyprawę. Myślę, że może być też pomocna w trudnych rozmowach z dziećmi, kiedy trzeba oswoić temat śmierci. Bo w tej historii śmierć jest, ale łzy słuchaczy pojawiają się tylko na początku, a nie na końcu. Koniec tej książki to spokój i harmonia. I nie napiszę już nic więcej, bo nie chcę wam odbierać przyjemności odkrywania tajemnicy Jonatana i Sucharka. Miłego słuchania!

1188

Bracia Lwie Serce, czyta Edyta Jungowska

dla kogo: dla dziewczyn i chłopaków, według wydawcy od 8. roku życia, moja 6-latka wytrzymała, zrozumiała i zakochała się w tej książce, więc myślę, że nie trzeba czekać do 8. urodzin

cena: 34 złote

* zdjęcia płyty pochodzą ze strony Wydawnictwa Jungoffska

Skomentuj

