Kamil Stoch w akwareli 6-latki, czyli dlaczego warto mieć te kredki

Nie jestem matką, która uwielbia zabawy z dziećmi. Na szczęście przestało mnie to wpędzać w poczucie winy. Ale są rzeczy, ktore pojawiają się w naszym domu za sprawą naszych dzieci i uruchamiają we mnie jednak małą dziewczynkę. Tak jak te kredki. Czy one już istniały, kiedy byłam mała? Jeśli tak, dlaczego nikt mi ich nie pokazał?IMG_1827

Kredki awarelowe to wynalazek tak prosty, jak genialny. Idealny na długie godziny. Dla wszystkich, bez wyjątku. Nawet dla mnie – osoby, ktora wyrosła w poczuciu, że nie umie rysować (!). A rysuję. W dodatku z przyjemnością.IMG_1830

Moje dzieci wyprodukowały ilości obrazków, jakich w naszym domu dawno nie widziano, choć rysowania, malowania i kolorowania zawsze było dużo. Załapała się nawet olimpada w Soczi jako temat pracy. Poznajecie? Tak, oczywiście! ;) To Kaaaaaamil Stooooooch, nowy idol mojej starszej córki (Mamo, chciałabym powiesić obok Chopina Kamila, masz jego plakat?). Teraz już nie muszę szukać plakatu, mamy takiego Kamila. Najlepszego na świecie.IMG_1829

Pozostając w klimacie igrzysk, pojawiły się też prace przedstawiające łyżwiarkę figurową na lodzie starszej córki…IMG_1828

Kupując te kredki naprawdę nie musicie nadwyrężać portfela – wystarczy podstawowy zestaw za 11 złotych, w ktorym jest 12 kolorów. Jeśli chcecie naprawdę zaszaleć, możecie kupić 24 kolory za 23,50. Większe zestawy można spokojnie zostawić plastykom i studentom ASP. A zaoszczędzoną w ten sposób kasę można przeznaczyć na porządne bloki – cienkie kartki będą niestety namakać i malowanie będzie walką z przeciwnościami, dobrze jest więc zaopatrzyć się od razu w gruby blok. Najlepszy, jaki udało mi się znaleźć to blok fakturowany do akwareli, 250 g/m2. Trochę cieńsze też dają radę, choć przy pokryciu wodą całej strony zaczynają się wyginać.IMG_1831

Dla tych, ktorzy tak, jak ja wychowali się bez tych kredek,  3 słowa o technikach:

– rysujemy a potem pokrywamy pędzelkiem zwilżonym w wodzie (możemy również kolorowa kredkami w różnych kolorach – kolory wymieszają się po zwilżeniu)

– rozcieńczanie obierek z temperówki (z dużą radością mieszanie kolorów!)

– nabieranie koloru mokrym pędzelkiem z kredki (dla zaawansowanych i starszych dzieci)

– rysowanie klasyczne, jak każdymi innymi kredkami

Kredki akwarelowe Mondeluz Koh I Noor

dla kogo: od 2,5 roku do 100 lat, dla chłopaków i dziewczyn

cena: 11 złotych za 12 sztuk, 23,50 za 24 sztuki

One thought on “Kamil Stoch w akwareli 6-latki, czyli dlaczego warto mieć te kredki

  1. Tak, tak moja córa już odkryła to cudo, tylko że muszę kupić kredki specjalnie dla niej, bo na razie wypisuje moje własne, a nabyłam kiedyś te górnopółkowe. Super się sprawdzają na wielkich podłogowych kolorowankach, i bloku technicznym.

Skomentuj

