Apollo i telefon komórkowy

Jak wspominacie mitologię grecką ze szkoły? Bo ja średnio. Niby fajna, ale jakoś tak na przymusie  nie brzmiało ciekawie. Dlatego postanowiłam uprzedzić fakty i pokazać moim dzieciom, ile fantastycznych historii kryje mitologia zanim ktoś inny zdąży je do tego zniechęcić. Mamy książki związane ze starożytnością, mamy wysłuchane mity czytane przez Piotra Fronczewskiego, ale ta książka jest szczególna, podoba mi się najbardziej.moja_pierwsza_mitologia_seria_z_biblioteki_nkPrzyznaję, że książka napisana przez Katarzynę Marciniak nie wzbudziła mojego zaufania od początku. Bardzo często takie przepisane klasyki są złe lub bardzo złe, z jeszcze gorszymi ilustracjami. Czasami mam wrażenie, że wydawcy liczą na to, że nikt nie otworzy książki w księgarni, tylko skuszony znanym tytułem pójdzie prosto do kasy. Dlatego ta książka mnie bardzo zaskoczyła – czyta się ją doskonale. Historie opowiadane są w sposób różnorodny, każdy mit jest dodatkowo ubrany w dodatek z czasów współczesnych, dzięki czemu dziecko odnajduje połączenie z teraźniejszością. Autorce książki, pani Katarzynie Marciniak, należą się wielkie brawa i podziękowania. Moje dzieci wiedzą już doskonale, co oznacza pyrrusowe zwycięstwo, gracja czy tytaniczny wysiłek. A ja nie zgrzytam zębami czytając im to w imię poznawania mitologi.

Książka wydana jest bardzo ładnie, na dobrym papierze, z twardą okładką. Całość uzupełniają piękne ilustracje Marty Kurczewskiej, więc nawet młodsze dzieci mają czym się zająć. Ja pocieszam się tytułem tej książki, który sugeruje, że wkrótce zostanie wydana kolejna księga. Na pewno ją kupię.  Tymczasem moje 6-letnie dziecko prosi co wieczór o mity. Czyli udało się ;)

Katarzyna Marciniak Moja pierwsza mitologia. Księga pierwsza.

dla kogo: 6-13 lat, z dużą przyjemnością – dla całej rodziny

cena: na stronie wydawcy kosztuje 44,90 zł

* zdjęcie pochodzi ze strony wydawnictwa Nasza Księgarnia

Skomentuj

