prawdziwe klocki z polskich gór

1_small_WOODEN-0662-20x30-9d0ef408f6f0bfa1b38598c28ff033bcCzekając na nowe drewniane klocki myślalam, że nic mnie już nie może zaskoczyć. Pojawiały się już u nas w domu różne klocki, więc nie oczekiwałam wielkiego odkrycia. A jednak. Przygoda zaczęła się dużo wcześniej, niż zazwyczaj. Większość sklepów internetowych wysyła swoje produkty byle jak. Albo zwyczajnie, w najlepszym przypadku. Otwierałam już paczki wypchane starymi gazetami, zdarzyło mi się nawet wyławiać wśród zamówionych produktów używane dziecięce skarpetki (choć to mnie akurat rozbawiło). Dlatego ta paczka wyglądała obiecująco już od pierwszej chwili. Zamówione w Wooden Story zabawki opakowane są tak pięknie, że aż szkoda je otwierać.  Niby to tylko sznurek i pudło, ale to prostota którą lubię najbardziej. Pudełka są ładne i wytrzymałe, zostają więc z nami na dłużej. A teraz, kiedy już pudła są otwarte – czas na zawartość.

box006Klocki są starannie wykonane, bardzo gładkie, w naturalnych kolorach, zabarwione a nie pomalowane. I tu natknęłam się na rozpacz uświadomionej ekologicznie starszyzny:

– Ale mamo, oni wycięli drzewa!

O jakie szczęście, że wybrałam klocki Wooden Strory a nie inne ;) Bo ta firma produkuje z pełnym szacunkiem dla natury: używa tylko drewna od certyfikowanych dostawców FSC, nie maluje ich toksycznymi farbami i lakierami, używa naturalnych barwników z eko certyfikatem. Dzięki temu mogłam szybko uspokoić sumienie zarówno starszyzny, jak i swoje. Moje dzieci nie mają w rękach ładnej, ale toksycznej zabawki. A o to dziś wcale nie tak łatwo.

klocki_003Ja wybrałam klocki XL, żeby zaspokoić potrzeby młodszych i starszych dzieci jednocześnie i był to strzał w 10 – klocki są na tyle duże, że są bezpieczne dla maluchów, a starszaki nie mają problemu z ich rozmiarem i również chętnie z nich korzystają. Jest wystarczająco dużo kolorowych – bawiące się wspólnie dzieci nie mają problemu z podzieleniem się kolorami, jak to bywa czasem, kiedy w pudełku są tylko 3 różowe albo granatowe. Kształty są klasyczne ale też inne od standardowych, co moje dzieci od razu wykorzystały budując obóz legionistów w starożytnym Rzymie. Dostępna jest też paczka z klockami w kolorze naturalnym. worek_001 Klocki Wooden Story mają jeszcze jedną zaletę – są sprzedawane w pięknej drewnianej skrzynce. Ułożenie ich na swoim miejscu jest nie lada wyczynem – u nas zajmuje czasami nawet drugie tyle czasu, ile zabawa w układanie. Dla tych mniej cierpliwych można dokupić worek na klocki – prosty, z niebarwionej bawełny, który może służyć do wielu przygód, ale na pewno pomoże szybko posprzątać po zabawie nawet tym najmniejszym rączkom. A skrzynka sama w sobie cieszy moje oko w pokoju dziecięcym, bo kojarzy mi się ze skrzynką, którą pamiętam z domu moich dziadków – nikt nie pamiętał po czym była, ale od zawsze mieściła w sobie Ważne Rzeczy. A jeśli macie ochotę opowiedzieć dzieciom o tym, jak powstają takie klocki, będziecie mieli okazję – bo pudełko jest wypełnione prawdziwymi drewnianymi trocinami. Dla moich miejskich dzieci z XXI wieku to było duże odkrycie, czym są trociny ;)
Jeśli chcecie zobaczyć, jak powstają te klocki, spójrzcie na ten REPORTAŻ. Mi się od razu zachciało pojechać w góry ;)

Wooden Story urzekło mnie jescze jedną deklaracją: liczą na to, że ich zabawki będą przekazywane z pokolenia na pokolenie. Biorę więc do ręki te klocki i zastanawiam się: czy będą się nimi bawić moje wnuki? To dziwne uczucie. Ale chcę z nim zostać.

small_WOODEN-0962-20x30Klocki XL 63 sztuki (barwione lub nie)
dla kogo: od 1. roku życia do 7 lat (choć dla starszaków na pewno ciekawsze będą klocki mniejsze)
cena: 120 złotych (ceny innych klocków zaczynają się od 63 złotych)

Worek na klocki
dla kogo: dla każdego w rodzinie
cena: 43 złote

* zdjęcia pochodzą ze strony http://www.woodenstory.pl

One thought on “prawdziwe klocki z polskich gór

Skomentuj

